JAG HATAR DEN HÄR JÄVLA SJUKDOMEN

Jag blir så fruktansvärt ledsen. Det är internationella diabetesdagen idag. Det gör så ont att tänka på det. För jag gör inte det vanligt vis, jag tänker inte att jag är sjuk. Men jag är ju det. Jag är sjuk. Jag har en sjukdom som är obotlig och som kräver en ständig kontroll och behöver hela tiden behandlas. 
 
Det värsta är när folk kommer och säger " Äh, man lär ju sig att leva med det" " Oj, har du ätit för mycket socker?" " Ah, min kompisar har diabetes, när man är låg måste man ta spruta, eller hur?". Det brinner i mig när folk tror dom vet exakt vad dom pratar om när dom i själva verket inte vet ett dugg. DET ÄR JAG, som ständigt måste leva med detta. Det är jag som vaknar mitt i natten av att hela jag kallsvettas och skakar ur sängen. Det är jag som varenda dag måste sticka mig i fingert och ta sprutor i magen MINST 8 gånger om dagen. Det är jag som har en bukspottkötel som inte fungerar, jag har inte ätit för mycket godis som liten. 
 
Som sagt så tänker jag aldrig på det vanligt vis. Jag tar mina tester och mina sprutor vareda dag både i skolan och hemma. Jag pendlar upp och ner, äter och sprutar, men tänker inte mer på det för det. Detta ÄR jag, det är min vardag, mitt liv. Det finns inget man kan göra så varför gå omkring och tänka på det. Men så kommer sådan här dagar som denna då jag faktiskt tänker och jag önskar så innerligt i mitt hjärta att alla ni där ute som är friska och pigga SLIPPER detta. Jag hoppas att alla barn som föds aldrig ska behöva ta sprutor för att deras bukspottkörtel också lagt av. Jag hoppas att man finner ett botemedel åt denna skiten så att jag kan bli frisk ifrån detta, så att jag slipper bry mig HELA tiden. För det är just det. Det är en ständig kontroll, dag ut och dag in. Du kan inte slappna av, du måste hela tiden ligga stecket före och veta precis hur du ska lösa alla situationer som kan uppstå. 
 
Jag blir så fruktansvärt ledsen. Det gör ont och det är pissigt som fan. Jag måste få säga det också. Jag måste få vara ärlig och ledsen över detta också. Inte bara positiv och glad. Idag tänker jag på alla er där ute. Ni som kämar och sliter. NI äger. ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0